Enjoying life 

Jag får inte riktigt till nån bra bloggrutin. Har ju egentligen en massa bloggmaterial men jag är helt enkelt för upptagen med att uppleva, och njuta. En underbar känsla faktiskt. 

Vädret är alldeles underbart och jag undrar om den där hemska kylan som alla varnat för verkligen kommer… Jag har börjat springa, gjort lite yoga, provat på Zumba. Handlar mat på marknader och börjar tycka det är kul att laga mat igen. Har haft besök non stop i över två veckor och lär ha så några veckor framöver. 

Livet rullar på i en härlig rytm och jag har tom färg i ansiktet. Ett otroligt priviligeium att kunna leva så här och jag försöker ta vara på varje sekund. 

Det enda som egentligen stör är att vi inte är riktigt nöjda med tjejernas förskola. Funderar på ett inlägg kring det och även ett om utbrändhet. Men just nu önskar jag er en trevlig helg! 

   
    
 
I don’t seem to be able to get a very good blog routine. I do have a lot of material but I’m just to busy experiencing and enjoying. A wonderful feeling. 

The weather is amazing and I’m wondering if this horrible cold that everyone has warned me about will actually come… I have taken up running again, done a bit of running and tried my first Zumba class. Enjoying grocery shopping in markets and start to like cooking again. We’ve also had visitors for over two weeks and will continue like that for a while. 

Life is moving on in a lovely rhythm and I even have a bit of a tan – in November! It’s a real privilege to be able to live like this and I do my best to savor every moment. 

The only cloud in the sky is the fact that we are not that happy with the girls’ preschool. I’m considering a post on the subject, an other about burn outs. But for now I just wanted to give an update and wish you a nice weekend! 

4 thoughts on “Enjoying life 

  1. Bella says:

    Låter härligt! Njut medan det känns bra…
    Jag håller tummarna att det fina vädret håller i sig tills jag kommer. Om jag minns rätt brukar det vara skönt väder till början på december. Jag blev så glad häromdagen när jag fyllde i julens frånvaroblankett till förskolan – 3 veckor i Spanien! Hoppas på ljus/sol och egentid!

    Skulle vara intressant att höra om förskolan, det är ju mitt största nej mot en framtid i. Spanien. Vad har ni för alternativ?

    Vill gärna höra dina ord om utmattning! Det behövs fler som berättar…
    Jag känner mig helt slut efter 5,5 vecka ensam… Har egentligen inte haft egentid sen i somras…
    Ska iallafall två nätter till Sthlm i december.

    Like

  2. sofiewiklund82 says:

    Hej Lisa! Har följt din blogg länge. Är jätteintresserad av att höra mer om vad som fick er att flytta till Barcelona? Du är en sann inspiration till att våga följa sitt hjärta! Jag ser att du funderar på att skriva ett inläggen utbrändhet. Jag vill tipsa dig om min bok “Den tredje striden – och den sista med mig själv” som handlar om när jag som 27-åring blev En av Sveriges yngsta rektorer och var med om en Av de tuffaste perioderna i mitt liv. Den finns på Bokus, adlibris och cdon. Kram/Sofie

    Like

Leave a Reply

