Climate change 

Vi såg till att hinna med en tur till skogen när vi var hemma i Sverige. Älskar att ta med barnen och utforska. Vi plockade blåbär och lingon, tittade på svampar, balanserade på stockar, samlade fina röda löv att ta med tillbaks till skolan och höll utkik efter björnar och vargar (det närmaste vi kom var en hund). 

Ungarna var klädda i höstjackor och fleece, mössorna var med och jag njöt av att få användning av alla kläder jag köpt dom. Själv var jag förvånad över hur kallt jag tyckte det var. Har ju verkligen inte bott i Barcelona länge men frös nästan hela Sverigevistelsen. Hur ska det gå i vinter? 

   
    
   

We made sure to find time for a visit in the forest during our stay in Sweden. I love to bring the kids and explore.  We picked blueberries, looked at mushrooms (never ever eat the red ones!), balanced on fallen trees, collected beautiful red leaves to bring back to school and kept our eyes open for bears and wolfs (the closest we got was a dog on a walk with his master). 

The kids were dressed in autumn jackets and fleece and I was happy to make use of all the clothes I’ve bought them. Personally I was surprised about how cold I thought it was. I have not lived in Barcelona for long but was still cold for most of my stay. Can’t even imagine how I’ll feel when I visit in winter? 

4 thoughts on “Climate change 

  1. Bella says:

    Förutom att frysa tyckte jag största skillnaden var att luften var så torr. När jag åkte hem till Sverige på vinter torkade hud ut, läpparna sprack och jag tyckte det t.o.m märktes i halsen. Nu tänker jag knappt på det men luftfuktigheten är ju mycket högre i Spanien.

    Jag är nyfiken på om du kommer frysa i vinter, i Spanien! Skönt att ni har värme inomhus iallafall. Jag är ju frusen av mig, så jag fryser både i Sverige och Spanien. Det är ju ofta dåligt isolerat i Spanien, kallt på golv etc. Så köp mattor, om ni inte redan har – Speciellt till barnen!

    Like

    • expatlisa says:

      Jag tror absolut att jag kommer frysa! Speciellt inne 😉 ett inlägg om hösten kommer imorgon. Märker också att huden mår bättre här. Alla borde bo så här! Mattor har vi en del men fler behövs helt klart.

      Like

Leave a Reply

