More than fine 

Vi har det bra! Väldigt bra. Rutiner börjar falla på plats, jag har koll på vad jag ska få gjort på dagarna, vi har nya kompisar och solen skiner. Internet saknas dock fortfarande och jag börjar ge upp hoppet om att vi nånsin kommer få det. 

Mannen jobbar väldigt mycket och jag är så otroligt glad att jag tagit beslutet att inte jobba just nu. Jag hinner fixa allt det där från fotoalbum till förskolan till möbelleveranser, från att betala räkningar till att köpa morgonrockar till simlektionerna – och mannen kan fokusera på att jobba. Det här funkar ju så länge båda är nöjda i sina roller och det är vi än så länge. Kändes så bra i söndags när mannen sa att han skulle plocka undan lite och städa och jag kunde svara – jag fixar det imorgon, vi lägger pussel med tjejerna istället. En riktig lyx och jag uppskattar varje minut. 

  
On our way to the park after school. Just like in Warsaw and just like in Stockholm. 

We are doing good. Really good! We are getting into our new routines, I’m kind of getting the grid of how to organize my new “housewife days”, we have new friends and the sun is shining. Still no internet and I am loosing hope we will ever get it. 

The husband is working like mad at the moment and I am so incredible happy I took the decision not to work for some time. I have time to fix all these things that you otherwise run around like mad to get done over the weekend, or they just never get done. Like family photo albums for preschool, bathrobes for swimming lessons, bills, selling houses… And the husband can focus on his job. This set up works as long as both are happy with their roles and so far we are. It felt great to be able to say on Sunday, you know what? Don’t worry about the mess. I’ll take care of it tomorrow, lets do a puzzle with the girls instead. Such a privilege and I’m enjoying every minute. 

6 thoughts on “More than fine 

  1. Ellinor says:

    Så roligt att höra att vardagen nu börjar att falla på plats för er.
    För en utomstående låter hela grejen helt underbar, men det är klart att det är mycket praktiskt som skall falla på plats innan vardagen fungerar så som man önskar.
    Hur som helst så låter det helt fantastiskt och roligt attni trivs så bra. Att ni hittat hem 🙂
    Kram

    Like

Leave a Reply

