Happy

Lycklig. Så känns det just nu. Och lugn. Längtar galet efter våra möbler och irriterar mig nåt otroligt på att vi fortfarande inte har internet hemma (att detta alltid ska vara det krångligaste fast vi är 2015…). Men alltså, ljuset, blommorna och alla färger, havet, alla trevliga pratglada människor. Det går inte att vara annat än lycklig här. Sa till mannen idag att härifrån vill jag aldrig flytta. En mening jag aldrig trodde jag skulle säga. 
  

Happy. That summarizes it quite well. And calm. I’m missing our furniture like crazy and I just can’t believe we still don’t have internet at home (it’s always the same mess, regardless of country…). But the light, the flowers and all the colors, the sea, the smiling and friendly people. It’s impossible to be anything but happy here. Told the husband earlier today that I never want to move from this place. Words I never thought I’d say. 

13 thoughts on “Happy

  1. Carina says:

    Jag känner likadant, och bor inte ens vid havet. Spanien har sina problem och allt är inte toppen hela tiden, men trivs ändå mycker bättre här än i Norden 🙂

    Like

  2. Bella says:

    Så glad för din skull! Tänk att ni hamnade i Barcelona till slut…

    Tänkte att jag borde tipsa om lite ställen att åka till, utflyktsmål etc men det är ju inte panik. Min syster brukar alltid ta med alla besökare till vingård i Penedes, jag har varit på Cordonui och kollat in hur de producerar Cava.

    Jag tycker som sagt Sitges är en mysig stad att vandra i, fina mysiga gränder och lite dyra butiker och snygga coola barer, restauranger. Cambrils bodde jag ju i ett år, de har en mysig strandpromenad. Tarragona har en gammal anfiteater.

    Jag jobbade ju i Tordera, det finns massor med fina kuststäder ovanför Barcelona. Vi brukade äta lunch i Blanes ibland. Girona är värt ett besök, liksom tossa de Mar.

    Huesca är en fin gammal stad. I brukade segelflyga där på helgerna ibland om man tycker mer om berg o natur.
    Andorra ett måste eftersom ni tycker om att åka skidor. Tänkte åka dit med Dani om nått år då de har många väldigt långa barnvänliga backar…. Soligt o skönt!

    Like

Leave a Reply

