Time to say good bye

Jag är så trött att jag snart svimmar men vill ändå skriva ner några rader. Ikväll är det sista kvällen här i vårt hus i Stockholm. Snart är det förhoppningsvis sålt och det lär bara vara jag som kommer upp och fixar inför flyttlasset som ska gå ner. Har flyttat så många gånger nu, men självklart känns det konstigt och tomt att lämna ett hus som man faktiskt köpt. I området jag växde upp i dessutom. Men det är för det bästa och Barcelona känns så rätt.

Vissa undrar om jag är ledsen över att Stockholm inte blev som vi hade hoppats. Egentligen inte. Tycker det är bättre att man kan acceptera det och gå vidare med något nytt än att stanna kvar och vara ledsen att livet inte blev som man hoppades. Dagen jag cyklar förbi här och ser att en annan familj har flyttat in, då kommer det nog göra ont i hjärtat. Just nu känns det bra att hoppa på det där flyget imorgon och skapa oss ett nytt hemma, för oss alla fyra där vi förhoppningsvis kan stanna länge.

343

344

I’m so tired I’m about to faint but still wanted to write a few lines here. This is our last night in our house in Stockholm. Soon it’s hopefully sold and I’m probably the only one coming back up to prepare to get our stuff shipped to Barcelona. By now I’ve moved so many times but this time is a bit different as we are leaving a house we own for good. It’s for the best though and Barcelona feels so right.

Some wonder if I’m sad that life in Stockholm did not turn out to be as we hoped. Not really. I think it’s better to accept it if that’s the case, and move on instead of staying and feeling sad that life did not become what wanted. The day I bike by and see another family living here it will probably break my heart. For now it feels great to get on that plane tomorrow and to create a new life for the four of us in a place where we can hopefully stay a long time.

7 thoughts on “Time to say good bye

  1. Bella says:

    Visste inte att det var i området du växte upp. Då borde det ju känts rätt, om det inte gör det är det nog bäst att förändra…

    Jag är så nyfiken! Har ni landat, hur känns första dagen, natten i huset, ja, nyfiken i en strut. Kan tänka mig att du behöver några dagar att landa, att andas ut, att inse att det är nu det nya börjar…

    Håller tummarna att det känns bra både i magen, hjärtat och hjärnan… Sen kommer väl livet gå upp och ner och bli vardag överallt… Så njut av semester och upptäckarkänslorna… När börjar barnen förskolan?
    Kram på dig!

    Like

    • expatlisa says:

      Jag var nog inte sverigeredo helt enkelt. Dessutom trodde vi nog att vi var mer natur- och sportmänniskor än vi är.
      Känns himla bra! Försöker vänja mig vid sand överallt, att springa mellan flera våningar och att konstant se svettig ut 😉 I morgon börjar vi förskolan! Stor kram

      Like

  2. Karin says:

    Inte lätt att lämna ett så fint hus men det verkar helt enkelt inte vara Sveriges tur än! Sorry för att jag inte hörde av mig när jag var i Sverige – var uppbokad första kvällarna på veckan och sedan blev mitt semesterläge väldigt påtagligt och jag bestämde mig för att bara stanna hemma. Kan tänka mig att du hade en hel del att göra där sista dagarna ändå! Lycka till med allt, kommer att bli toppen. Kram!

    Like

    • expatlisa says:

      Ingen fara alls! Jag var nära ett sammanbrott förra veckan så jag hade nog behövt tacka nej. Skönt att höra att det blev semesterläge! Det behövs. Vi får ta det nästa gång! Tack! Kram

      Like

Leave a Reply

