Blog make over?

Ni som har läst här ett tag nu, funkar det bra med den här layouten? Jag älskar den men det är ju inte jag som läser bloggen och jag känner att den kanske inte är så läsarvänlig? Funderar på att byta till en mer traditionell blogglayout där man får en lättare överblick av inläggen. Vad tror ni?

Ni som följt med ett tag kanske minns när bloggen såg ut så här?

headerparislisaavwildanilsson_74256128

Advice needed please. You been reading here for about a month now and I’d like to know what you think about the layout of the blog? Is it easy to read? I love it, but I’m not the one reading the blog.. Very much considering changing to a more traditional layout that gives the reader a better overview what the blog is about.. What do you think?

Above you can see how my blog used to look like years back. Good memories!

11 thoughts on “Blog make over?

  1. Sara Olsson says:

    Jag tycker den är fin å så, men kommentator-funktionerna är placerade på ett dumt sätt. Det faller sig inte riktigt naturligt att lämna en kommentar.

    Har du märkt skillnad i hur mycket kommentarer du får?

    Kram Sara

    Like

    • expatlisa says:

      Tack för feedback Sara! Jag tycker att generellt om man jämför med bloggen på blogg.se så är statistiken lägre och kommentarerna färre även om jag bloggar på samma sätt.
      Är inte så bra på att lämna kommentarer själv men hade hoppats att läsarna från blogg.se hade följt med och stannat kvar så klart.
      Kram Lisa

      Like

  2. Uppochhoppa says:

    Tror vi är helt ovana med gridlayout, även om det är snyggt! Jag blev lite förvirrad först men kunde sedan lätt hitta in, däremot läser jag nog inte mer än ett inlägg i taget ( orka klicka osv) vilket kommer göra att jag missar mycket. Jag är en sådan där konstig som inte läser via bloglovin etc utan de facto går in på varje blogg jag läser. Sjukt, I now, men jag gillar att få helhetsbilden liksom! …Eftersom jag vid varje besök inte får så mycket material ( självvalt) kommer jag nog besöka mer och mer sällan och tills lut inte läsa alls, så brukar det bli med grid-layoutbloggar. Knasigt, men hjärnans sätt att fungera i vana just nu!

    Like

    • expatlisa says:

      Tack för väldigt bra feedback! Jag är precis som dig att jag gillar att ha en överblick och att snabbt kunna scrolla upp och ner. Denna kanske passar bättre för någon som redan har en stor läsarkrets, eller kanske en fotograf. Inte en omstarted blogg som behöver lite luft under vingarna.

      Like

  3. Carina says:

    Jag tycker om designen, fast jag är mer van vid att bara scrolla ner till nästa inlägg. Enda minuset att det tar en stund för bloggen att laddas.

    Like

  4. ekomammaistan says:

    Jag tycker att en sån här layout är himla snygg men att den är lite knepig att läsa mer än ett inlägg i taget. Ska man läsa ikapp flera inlägg är den här layouten sämre tycker jag. Och jag ville gå tilbaka till ett inlägg för att se om du svarat på en kommentar (men mindes inte helt vilket inlägg det var) och då var det himla segt.

    Like

    • expatlisa says:

      Lite så jag känner också.. Himla synd för den är snygg och kräver ingen header och sånt.. Men det blir nog byte till nåt mer klassiskt och hoppas att nya läsare lättare får sig en bild av bloggen och gärna stannar kvar 🙂

      Like

Leave a Reply

