Love selling stuff on Ebay!

Då och då när jag spenderar tid i Sverige brukar jag se till att sälja av lite barnkläder på Tradera. Det här året blir det lite extra då vi inte behöver tre uppsättningar av vinterkläder i Barcelona.. Jag tycker det är så himla kul att sälja! Jag tar mig bara tid att lägga upp annonser för sånt som jag vet går relativt bra och som folk ofta söker på.

En skaljacka som tjejerna verkligen använt mycket, typ tre säsonger var, gick precis för 250 kronor. Inte illa alls! Och på nåt sätt tycker jag att det är kul att grejorna går till nån som verkligen vill ha det. Har man suttit och budat in i sista sekunden, då är man motiverad.

Själv klickar jag hem sommarklänningar och jumpsuits till tjejerna! Köper eller säljer ni på Tradera?

1314

Often when I spend a bit of time in Sweden I try to sell some of the girls’ clothes in Swedish eBay (called Tradera). This year I have a bit more than usual considering they don’t need three sets of different winter stuff in Barcelona.. I really enjoy selling stuff. I only take time to put up stuff that tend to sell well and that I know people look for. I also make sure I sell autumn and winter stuff around this time of year – all Swedish parents are getting ready for a long winter with a lot of outdoor time in preschools.

The jacked above was just sold for about 26 Euros and it’s jacket that both girls have used a lot! So a really good deal for me. I also like to know that the clothes will go to someone that really wants them. If you sit there bidding until the last second, then you are motivated for sure.

I also like buying on eBay, right now I keep my eyes open for summer dresses and jumpsuits. Do you buy or sell on eBay?

9 thoughts on “Love selling stuff on Ebay!

  1. ekomammaistan says:

    Åh den där jackan har storayster nu, så fin!!!

    Du kanske redan vet att jag säljer en hel del, både på Tradera och i Facebookgrupper. Just nu är jag dock lovigt less eftersom jag säljer och säljer och det känns som att grejerna inte minskar. Har fortfarande typ två lådor med barnkläder som ska iväg.

    Handlar gör jag numera mest på loppis, det är lättare att göra fynd där än på Tradera. Däremot handlar jag då och då till mig själv. Jag söker på vissa märken eller t ex “randig sidenkjol” eller liknande och har ibland verkligen hittat rätt.

    Like

    • expatlisa says:

      Jo jag har förstått att du säljer en del. Synd att våra barn är precis lika gamla. Jag har gett väldigt mycket till välgörenhet i Polen innan vi åkte och här hemma till en kompis som fått barn nyligen. Är dålig på Loppis, kanske för att vi aldrig är i Stockholm tillräckligt länge..

      Like

  2. Karin says:

    Egentligen borde jag bli bättre – jag får ju ta tid att lägga upp annonser, fota och skicka saker på arbetstid (anställningsförmån som eBay-anställd). Funderar på att lägga upp lite svenska böcker, DVDer och liknande till typ fraktpris enbart och länka på bloggen. Finns ju en del utlandssvenskar som gärna vill ha sånt. Lite större grejor har vi sålt på Israels motsvarighet till Blocket.

    Like

Leave a Reply

