Blog friends 

När jag började blogga 2007 hade jag aldrig kunnat ana att jag skulle lära känna så många härliga tjejer genom just bloggen. Första gången var det lite nervöst att träffa någon man inte känner.. Men varje gång har varit lyckad och några av tjejerna räknar jag som mina vänner idag. 

Nu i eftermiddags kom Anna förbi med sina barn. De råkar vara i Sverige samtidigt och bor inte långt från oss. Annas blogg (länk kommer!) hittade jag nångång runt 2008 kanske och när barnen kom och bloggen fick läggas åt sidan ett tag så har vi hållit kontakten via Facebook och diskuterat allt möjligt, men mest om utlandsboende och saker runt barnen. 

Vi hade en jättetrevlig eftermiddag och kväll och barnen fann varann direkt. Hoppas på en uppföljning i augusti. Och redan nu på fredag är det dags att träffa en annan bloggkompis nere i Malmö, nämligen Emelie. 
  
When I started to blog in 2007 I would never have imagined that I would meet so many great girls thanks to the blog. The first time I had planned to meet a girl who’s blog I was reading, and she was reading mine, I was quite nervous. But we had a lovely time and so many things to talk about. Thing is, if you both appreciate each other’s blogs you probably have a lot in common. 

So this afternoon Anna came over with her kids. I founds Anna’s blog sometime in 2008 and when the kids came and blogs were put a bit on hold we kept in touch via Facebook. We had a really nice afternoon and the kids had so much fun playing together. I hope we can do it again later in August. 

This Friday I’m looking forward to meet another blog friend, Emelie in Malmö for the third time.

Thinking about getting a blog? Do it! It will bring a lot of interesting people your way if you are open for it! 

8 thoughts on “Blog friends 

  1. Ellinor says:

    Visst är det fantastiskt! Den absolut största behållningen jag haft av bloggen och bloggandet har varit de kontakter som knutits och de vänner jag genom denna funnit. Även om jag själv inte längre bloggar har jag fortfarande kontakt med flera av dessa tjejer och räknar dem idag som mina vänner.
    Om och när du någon gång har vägarna förbi Göteborg hoppas jag självklart på att få chans att träffa dig också. Du är också en av dem som hängt med sedan de första åren.

    Like

  2. ekomammaistan says:

    Åh vad kul! Det är alltid lika kul att träffa nya bra vänner. Jag har träffat några andra bloggare och det har alltid varit lika kul, och det känns som om jag känner många efter att ha följt deras liv.

    Like

Leave a Reply

