Life as an expat

Några tankar från i juni…
Oftast när man byter jobb, inte alltid så klart, men oftast så har man fått, eller söker, nytt jobb i samma stad. Eller så har man bestämt sig för att man vill flytta och söker jobb där.
För oss ser det lite annorlunda ut. När mannen byter jobb så är liksom hela världen en möjlighet. Tidigare så har han bytt jobb inom samma företag och det var så vi flyttade från London till Paris och sen vidare till Warszawa. Nu står vi på egna ben och mannen har blivit kontaktad angående tre olika jobb, i två olika länder. Jag älskar såna här möjligheter. Jag tror att man måste älska det för annars skulle man lätt kunna bli galen.
Just nu vet vi bara en sak. Nästa vecka går båten till Sverige. Men om mannen skulle få ett erbjudande i ett annat land så måste vi vara förberedda. Så samtidigt som jag fixar förskoleplatser och goolgar skalkläder för en höst i Sverige, så kollar jag priser på boende och skolor i andra ländre. Lär mig om områden och avstånd. Men speciellt vad saker och ting kostar, det måste man ju ha koll på för att veta om erbjudandet man får är bra eller inte.
IMG_3074
Tror inte det finns mycket mer jag kan googla, så nu kan vi bara vänta. Inte min starkaste sida.
Leave a Reply

